cele noworoczne

„Nowy rok- Nowa Ja”, czyli jak zrealizować swoje cele noworoczne ?

Witam Was w nowym 2018 roku! 🙂

Dziś po krótkiej nieobecności powracam na mojego bloga- wypoczęta, pełna sił, energii i pomysłów na ten nowy 2018 rok! W końcu ,,Nowy rok- Nowa Ja”. 😀

Większość osób myśli sobie, że od nowego roku to „wszystko” się zmieni, ale samo z siebie nic się zmienia. Trzeba podjąć działania i mieć cel.  Oczywiście, moim zdaniem nowy rok to świetny czas na wdrożenie w swoje życie nowych postanowień czy nawyków,  w końcu „coś się kończy, coś się zaczyna”.

Osobiście uwielbiam stawiać sobie cele do zrealizowania. Kocham odznaczać wykonaną czynność. No, ale do tego trzeba mieć też dużo samozaparcia, cierpliwośći oraz wytrwałości. Ja sama uczyłam się tego bardzo długo. Tak na dobrą sprawę to dopiero w tamtym roku stałam się na tyle uparta w dążeniu do moich celów, że śmiało mogę powiedzieć- rok 2017 był dla mnie udany, a wszystkie swoje postanowienia noworoczne z 2017 spełniłam 🙂

Podobno tylko 10% z osób, którzy stawiają sobie cele noworoczne je realizuje. Inni odpuszczają mniej więcej po pół roku.

Buissnesswomen

Jaki jest więc sukces tych osób znajdujących się w 10% ?

  1. Nie stawiaj sobie za dużo celów do zrealizowania, ponieważ możesz ponownie kończyć ten rok  z frustracją i niespełnieniem.
  2. Podziel swoje cele noworoczne na mniejsze kroki. Im bardziej szczegółowo zrobisz swój plan tym zwiększysz prawdopodobieństwo na zrealizowanie swojego postanowienia. Również odznaczanie małych kroczków, które zbliżają Cię do sukcesu dodadzą Ci wiele radości i motywacji.
  3. Doceń magię nawyków.  Rozbijając swój cel na mniejsze kroki zastanów się jakich nawyków potrzebujesz do zrealizowania go. W moim przypadku wykształcenie w sobie nawyku trwa od dwóch tygodni do miesiąca ( w końcu nawyk nawykowi nierówny ) . Przez ten okres odznaczam w swoim kalendarzu wykonanie danej czynności, a później robię już to automatycznie i bezproblemowo.
    Moja rada: nie wprowadzaj wszystkich nawyków na raz, rób to stopniowo. Jak osiągniesz jeden to weź się dopiero za drugi. 🙂

 

kobieta sukcesu

 

Poniżej przedstawiam Wam moje propozycje właśnie na nawyki. Może któreś z nich przybliży Was do realizacji swojego postanowienia noworocznego

BUDŻET:

  1. Ustal swój dzienny/tygodniowy/miesięczny budżet. W ten sposób będziesz kontrolować swoje wydatki i zaoszczędzisz trochę pieniędzy, np. do tzw. poduszki oszczędnościowej na czarną godzinę bądź odłożysz na wymarzoną rzecz lub wycieczkę.
  2. Staraj się nie zapożyczać u innych- powoduje to tylko niepotrzebną frustrację. Aby tego się wystrzec to stosuj punkt powyżej.
  3. Staraj się unikać kupowania niepotrzebnych rzeczy- zanim coś Ci wpadnie w ręce w Biedronce z tzw. wyprzedaży „tylko teraz” zastanów się czy to jest Ci faktycznie potrzebne
  4. Idąc do sklepu rób listę zakupów- zaoszczędzisz i czas i pieniądze.

zdrowe nawyki

 ZDROWIE:

  1. Zamiast podjeżdżać wszędzie samochodem lub autobusem- przejdź się, jeśli to możliwe.
  2. Zrezygnuj z napojów gazowanych.
  3. Naucz się pić wodę. Dowiedz się jakie jest Twoje zapotrzebowanie dzienne wody ( zależne jest to od tego jaki tryb życia prowadzisz) i staraj się to kontrolować. Ja przykładowo już od roku zaczynam dzień od wypicia dwóch szklanek wody.
  4. Przestań jeść w fast-foodach. To kolejny krok do zmiany swoich nawyków zdrowotnych oraz przybliżenie do celu schudnięcia, który jest tak popularny na nowy rok
  5. Ogranicz cukry – spokojnie, da się. Jest mnóstwo przepisów na zdrowe i pyszne słodkości. Jeśli nie masz zbytnio czasu na gotowanie to na rynku pojawia się coraz to więcej zdrowych zamienników słodyczy.
  6. Jedz świadomie. Naucz się czytać etykiety na opakowaniach produktów. Ja od ponad roku nie kupiłam niczego bez wcześniejszego przeczytania jego składu.  Robię już to automatycznie- to mój nawyk 😉
  7. Przestań palić- to akurat jest logiczne i chyba każdy wie jak palenie szkodzi. Możesz zacząć od rezygnacji zapalenia papierosa przy porannej kawie lub na przystanku i powali rezygnować z tych złych nawyków. Ze swojej strony polecam książkę Allen Caar „Jak skutecznie rzucić palenie”. Niestety, ale tkwiłam kiedyś w tym paskudnym nałogu i w sumie nie wiem ile w tym zasługi książki, a ile mojej upartości i chęci zmiany swojego życia na lepsze. W  każdym razie warto spróbować 😉
  8. Ćwicz. Możesz zacząć od spacerów czy ćwiczeń w domu, a dopiero później wykupić karnet na siłownię. Wyznacz sobie dni, w których bezwględnie będziesz robić trening. Z początku może to być trudne, ale później gdy nie zrobisz treningu będzie Ci czegoś brakowało.
  9. Wstawaj i kładź się o tej samej godzinie codziennie. Jeśli nie pracujesz na nocne zmiany to ustal sobie godzinę o której będziesz codziennie wstawać i kłaść się spać. Dzięki temu przyzwyczaisz swój organizm i do pobudki nie będziesz potrzebować nawet budzika, a obudzisz się wypoczęta/ty. Akurat do tego nawyku potrzeba czasu i nie odpuszczaj nawet w weekendy. U mnie się sprawdziło 😉

zdrowe nawyki

RELACJE:
  1. Mów częściej „kocham Cię” osobom, które kochasz, zacznij je doceniać i dziękować (nawet sobie w myślach), że ich masz. Dzięki temu unikniesz często niepotrzebnych kłótni, złości, a Wasze relacje się poprawią.
  2. Naucz się przepraszać. Tak wiem- to szalenie trudne czasami. Ja nadal z tym walczę. Akurat tutaj nie możesz wyznaczyć sobie konkretnej daty na wdrożenie tego nawyku. Szczególnie my- kobiety musimy z tym walczyć podczas naszej co miesięcznej burzy hormonalnej. 😉
  3. Ucz się od innych. Niech inni staną się Twoją inspiracją, a nie potencjalnym rywalem. Często to powtarzam- najlepiej w życiu mają dawcy, czyli ludzie którzy nie są w żaden sposób zawistni, nie życzą innym źle i potrafią cieszyć się z sukcesów innych. Bądźmy dawcami, a nie biorcami 😉

zdrowe nawyki

Kochani, to już chyba wszystkie moje propozycje na zmianę nawyków. Pamiętajcie, że klucz do celu tkwi w naszych działaniach, nawykach i wytrwałości. Uwierzcie mi- naprawdę cudownie patrzeć na swoje pozytywne zmiany, nawet te najmniejsze.

Życzę Wam aby wszystkie cele noworoczne w tym 2018 roku się spełniły 🙂

 

Zdjęcia: Martyna Pietrzykowska, Rita Shturko

 

20 comments
  1. Oj muszę kilka z twoich rad koniecznie zastosować

  2. A które z wymienionych celów udało Ci się zrealizować w zeszłym roku?

    1. To są nawyki, które zbliżyły mnie do osiągnięcia moich celów. Jestem cały czas aktywna fizycznie, odżywiam się świadomie, wstaje wypoczęta, odłożyłam pieniądze na to, czego potrzebowałam . O tym wszystkim napisałam we wpisie 🙂 dodatkowo pare takich bardziej osobistych. Zdecydowanie to był jeden z najbardziej owocnych roków w moim życiu . Tobie również życzę takiej realizacji swoich celów 🙂

  3. Rezygnują mniej więcej po pół roku? Wydaje mi się, że już w styczniu pada 70% postanowień

  4. Ja nie mam żadnych postanowień. A co do niektórych Twoich punktów – stosuję się do nich, ale nie miało to nigdy związku z noworocznymi postanowieniami 🙂

  5. Kurcze, bardzo pomocny wpis! W szczególności dla osoby, która postanowienia rzadko realizuje haha

  6. Kurcze, nie jest ze mna tak zle – bo większość z tego co wymieniłaś to dla mnie wlasnie nawyki:-) W rym roku obiecałam sobie wiecej ruchu i płaski brzuch 🙂

  7. Zamiast postanowień robię plany i skupiam siena konkretnych efektach, bo te można zmierzyć 🙂

    1. To również świetny pomysł 🙂

  8. Nigdy nie miałam postanowień noworocznych i nie zamierzam ich mieć, uważam że to jest bez sensu. Jeśli człowiek do czegoś dąży i naprawdę na czymś mu zależy, realizuje swoje plany od razu.

  9. Bardzo fajna lista, ale tak jak piszesz- trzeba wprowadzać nawyki pojedynczo, więc osoba, która postanowiłaby to wszystko wdrożyć wraz z nowym rokiem, może szybko poczuć się sfrustrowana. Dobrze jest przygotować sobie listę rzeczy, które chciałoby się zmienić, ona nadaje ogólny kierunek i wtedy można sobie w kolejności te punkty realizować.

    1. Napisałam właśnie, że nie wszystko na raz 🙂

  10. Postanowienia noworoczne u mnie jakoś się nie sprawdzają. Ale z twojej listy celów sporo mogłabym odhaczyć :).

    1. Nie muszą to być postanowienia-ważne by iść do przodu 🙂

  11. […] się kolejny rok. Nowe postanowieni i plany ( jak zrealizować swoje cele noworoczne sprawdź tutaj ) . Jednak chciałabym jeszcze na chwilkę powrócić do tego minionego 2017 roku. Dużo się […]

  12. Bardzo podoba mi się Twój tekst! Ale treść treścią, a jakie zdjęcia cudowne! Pięknie wyszłaś 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *